WORKSHOPY | AKTUÁLNE

 ZIMNÝ TERMÍN: 7-9 december 2018 (vypredané - prebehlo)

JARNÝ TERMÍN: 15-17 marec 2019 

 

Srdečne Vás pozývam na fotografické workshopy zamerané na spracovanie krajinkárskej fotografie s dôrazom na tvorbu veľkoformátových panoramatických záberov a nočných fotografií.

V trojdňových intenzívnych kurzoch sa môžete tešiť na podrobné prezentácie a rozsiahle praktické ukážky spracovania fotografií na PC. Krok za krokom si vysvetlíme technické a vizuálne „know-how“ týchto náročných, avšak vizuálne veľmi atraktívnych žánrov. 

Termín: 15.-17. marec 2019 (začiatok o 13.30h) 

Počet účastníkov: 10 

Miesto ubytovania: penzión v Terchovej

Miesto fotenia: Malá Fatra

Doprava: individuálna/spoločná

Cena za workshop: 115,-Eur 

V čom je workshop jedinečný:

  • svojim zameraním ponúka tento workshop rozsiahle informácie potrebné pre snímanie a editáciu Landscape a Nightscape fotografií 
  • hodiny prezentácií podporené názornými ukážkami fotografických techník a postupov priamo v PC
  • k všetkým metódam a tipom dostane každý účastník tlačené tutoriály, z ktorých je možné kedykoľvek čerpať a postupovať pri úpravách

Čomu sa budeme venovať:

  • základné nastavenia fotoaparátu pred fotením dennej a nočnej fotografie
  • princípy a úskalia pri komponovaní krajinkárskej fotografie
  • skladanie veľkoformátových panoramatických záberov
  • Manual Exposure Blending, Focus Stacking, Time Blending  
  • typy a riešenie problémov pri snímaní a editácií panorám
  • typy, triky a metódy pre maximalizovanie obrazovej kvality
  • kompletné návody a ukážky spracovania krajinkárskych fotografií
  • množstvo sofistikovaných metód pre vytvorenie technicky a vizuálne nadpriemernej krajinkárskej fotografie
  • pokročilé odšumovanie nočnej krajiny a hviezdnej oblohy
  • editácia startrails a mliečnej dráhy
  • doostrenie a ukladanie snímok pre webovú prezentáciu a veľa iných

 

Fotenie v teréne:

Ak počasie dovolí, nevynecháme ani ranné/večerné či nočné fotenie v atraktívnej malofatranskej prírode. Rád by som s Vami navštívil okolie Veľkého Rozsutca, Stohu, Osnice či Chlebu. Pohľady z týchto miest sú výnimočné, avšak je potrebné mať na výstupy dostatočnú fyzickú kondíciu a skúsenosti. Všetky výjazdy preto budeme v závislosti od poveternostných podmienok spolu konzultovať, prvoradá je bezpečnosť.

Výstupy nie sú samozrejme povinné, prioritou fotografického kurzu je poskytnúť komplexné know-how a vedomosti, z ktorých budete môcť profitovať pri Vašich budúcich foto-expedíciách a následných editáciách fotografií.

Pre koho je kurz určený:

Kurz je určený pre mierne pokročilých začiatočníkov ako aj skúsených fotografov, ktorí sa chcú naučiť technikám zachytenia a spracovania postprocesovo náročných žánrov s dôrazom na čo najlepšiu obrazovú kvalitu a najvhodnejšiu kompozíciu.

Vítaní sú všetci, ktorí majú záujem si rozšíriť nové obzory a spoznať ľudí zanietených pre krajinkársku fotografiu.

Cena kurzu zahrňuje:

Lektorské vedenie v priebehu celého workshopu, viac ako 100 stranové písomné tutoriály s podrobnými návodmi a typmi, prednášky, diskusie a praktické ukážky spracovania fotografií na PC.

Ostatné náklady:

V cene kurzu nie je zahrnuté ubytovanie (bližšie informácie nižšie), doprava a prípadná jazda lanovkou.

Odporúčané vybavenie:
Digitálna zrkadlovka so širokouhlým objektívom, samozrejme môže byť aj teleobjektív, náhradné batérie, statív, diaľková spúšť, čelovka a teplé oblečenie.

Ubytovanie:
Ubytovanie sa nachádza v novopostavenom rodinnom penzióne v obci Terchová. Všetky izby majú kuchynský kútik a kúpeľňu. V dome sa nachádza spoločenská miestnosť, ktorá je vhodná na prezentácie a teoretickú výuku. Internetové pripojenie v každej izbe a v spoločenskej miestnosti. Ubytovanie je na vysokej úrovni. Izby sú čisté a vkusne zariadené. Cena za ubytovanie je 14 Eur/noc. Ubytovaný budeme dve noci. Parkovanie pri objekte. Presné informácie e-mailom.

Čo Vás čaká:

Náhľad na časť prezentácií, ktorým sa budeme venovať.

Naučíme sa ako zachytiť a efektívne spracovať scénu s veľkým dynamickým rozsahom.

Ukážeme si rôzne typy a triky pri snímaní panoramatickej fotografie a jej následnej editácie.

Naším cieľom bude rôznymi sofistikovanými metódami vytvoriť krajinkársku fotografiu, tak aby bola hodnotná nielen po impaktovej a kompozičnej stránke, ale niesla i punc technickej kvality. Na kurz sa môžete prihlásiť pomocou ONLINE PRIHLÁŠKY. Do poznámky uveďte prosím termín, o ktorý máte záujem.